Friday, October 19, 2007

:: raye oh raye [part 2] ::

taun nie aku dah masok kategori utk bg duet raye. dekat askar wataniah sudah tentu lh wajib. and aku bg gak kat anak2 sepupu-sepapat yg laen.

-bratur bratur.nk amik duet raye -

raya kedua tetamu memang ramai.non-stop dr pagi smpai petang. aku sempat g beraye kat umah mak sedara aku yg aku pngil mok da. team dri masjid tanah pon dtg gak.dah jumpe ramai2 tue, kiteorg decide nk buat family gathering di pantai puteri pada hari raya ketiga. yey!pegi lauttt...yehaaa...malam tue plak ade open house kat umah pakcik. jumpe kazen2 yg dh lame tak jumpe.beshhh....

raya ketiga memang sebok ya amat. nk kena perap ayam, masak nasik, itu ini. lebih kurang 7 keta yg pegi. mase dh nk kuar umah tue, ada gak tetamu yg dtg, so kiteorg layan dulu tetamu pastu terus cabut. keta aku yg last sampai.hehe.

on the way hujan turun dengan lebatnye.aiseh..cam mane mau mandi nieh?dh sampai dekat pantai puteri pon still ujan lg. tpi just gerimis mengundang jelh.diaorg dh siap pasang 3 khemah. memula hati ini malau mau mandi tapi bile tengok kazen2 yg laen sume dah ade dalam laut.mane leh tahan kn.hujan pon hujan lh.takdelh kene sun burn.hehe.walopon ade gak org laen, tapi family kiteorg jek yg berada dalam laut tue.bestttttt wooo...




dah penat kuak lentang sume baru naik ke darat carik makanan. masa nie tenaga kerja ramai.makcik, pakcik2 sume dh tlg bakarkn ayam ikan sume.so kiteorg yg muda remaja nie tolong makan jek.hehe.




-bakar.makan.bakar.makan.heh-

pas makan ade acara sukan neka plak..dari kanak2 sampailh mak bapak budak. ada isi air laut dalam botol lh. tiup tepung.bawak bola pingpong dlm sudu.dadu beracun.baling belon.bola beracun.and final game, futsal. sume nie ada hadiah taw.hehe.aku tak join sebab aku ditugaskn utk jadik pengadil.pengadil + tukang gelak + tukang sorak+.hehe.lepas solat asar, kiteorg pon balik umah.penat tapi best.










raya ketiga barulh sempat g jalan raya.g umah mak sedara pak sedara belah abah dulu.tapi dapat g 3 buah umah jek.so total umah yg dpt aku g taun ni adelah 4.ewww....sikit bebenor rase.takpe.raya masih panjang...korang..jemputlh dtg beraye umah aku...hehe


-nina and her most favourite auntie,mak na.ahem. nina,just two fingers for 'peace' not 3. :P -

No comments: