Monday, January 21, 2008

smalam ma ajak temankan ma round satu kampung untuk bahagi-bahagikan duet zakat yg pakcik amanahkan. tetiap tahun memang pakcik mintak tolong ma untuk bahagikan bahagian org kampung nie. untuk bahgaian laen, pakcik buat sendiri. aku tanye kat ma, aku leh dapat tak? ma jawap "amboi2.nak kene?" hehe.gurau je lah ma.

lepas mandi, kami pon menuju lh ke rumah2 tersebut. banyaklah jugak rumah yg kiteorg pergi. sampai aku pon tak tau yg ade umah nie dalm kampung aku.hehe.yee...aku ngaku aku teruk sbb tak kenal org kampung.huhu.so aku just tunggu dalam keta. ma jek yg turun.


sampai satu umah nie, ma masuk keta ngan senyum2.

aku: abes dh ke?
ma : dah.
aku: wokeh.jom balik.
ma : tau tak diaorang tanye ape?
aku: ek? tanye ape? duet tue?
ma : bukan duet.
aku: abes?
ma : diaorang tanye, "hantar kad kawen ke?"
aku: hoh?sape yg nk kawen?
ma : *senyum2*
aku: haha.apolah.org lambat lg nk kawennn....


oh tidak.aku blom mau kawen lagi.

No comments: