Tuesday, December 2, 2008

LinTah *sape geli jgn bace

Petang semalam, balik dari opis, tgk kat rumah dah ade Kak Imah sefamily. Agak kecoh jugaklah suasananye. Rupernye, diaorang tengah berbekam guna lintah. Ye. Lintah ye tuan puan. Sape yang geli geleman, sila pangkah X di penjuru kanan atas. hehe

Abg Latif (Kak Imah's husband) beli satu balang lintah dari kawan dia utk anak dia yang resdung. Dengarnye rawatan guna lintah nie elok berbanding kaedah berbekam yang laen. So dia bawaklah ke rumah Ma nk tunjuk. Tak sangka lah pulak ramai yang berminat. Termasuklah aku.

Ok. At 1st aku memang freaked out. Gegilernye takut sampai jerit-jerit bile Abg Latif dok hulur satu balang tue kat aku.huhu. Tapi bile tgk anak buah aku yg umor 11 taun steady jek biarkan lintah tue letak kakt betis dia, so why dont just give a try. Beranilh konon.

Aku dok tutup muka ngan towel sebab GELI masa awal-awal nak letak. Jerit kuat okeh. Memalukan jek.huhu. A few seconds lepas tue, bile lintah tue dah parking elok and start sucking, dah tak rase geli sangat dah. Tapiiii..the 1st 5 minutes memang terasa sakit macam kena gigit semut api sebab aku rase lintah tue terkejut jumpe blood aku yg sedap neh. haha


-lintah di kaki di sebelah balang berisi lintah-


-lintah dgn rakusnya menghisap darah.macam drakula-

Along yg memula tak berani pon jadik berani. Along plak letak kat dahi sebab dia slalu saket kepala. Oh. Aku pon memberanikan diri gak lagi sekali letak kat dahi. Tak lame lepas tue, Ateh pon sampai dari KL. Ateh pon excited gak nk cuba tapi memula tue terjerit pekik jugak dibuatnya. But at the end, dah tak rase sangat geli tue. Siap bleh tangkap sendiri dalam balang tue nk lintah yang mane.haha.

-lintah di dahi-



-lintah yang berubah jadik macam 'U MOBILE'. -

Lintah ni akan sedut darah kotor. So kalo lepaskan dia kat kaki, dia akan merayap-rayap carik spot darah kotor tue then baru dia parking and start sedut. Masa tengah dia sedut korang boleh lagi berjalan-jalan and buat kerja laen. Bile dia dah habis hisap, dia akan tercabut dengan sendirinya.

So, ade sesiapa berani mau coba?hehe

**Additional info:

The general indications for leech therapy are:
Inflammatory Reactions
Heart Diseases
Rheumatic Diseases
Tendovaginitis and Tendinitis
Venous Disease and Varicose Veins
Arthrosis
Arthritis
Muscle Tension
Antidyscratic therapy ( blood purification and regeneration) of toxicoses and mental illnesses
Thrombosis and embolism
Passive congestions and spastic conditions
Vertebrogenic Pain Syndromes
Transudates and exudates

3 comments:

Carrotsusu said...

tapi babe.. darah aku tak cukup..
leh bagi jugak ke kat lintah tu??

Masy said...

perghh.. cam geli tp klu x rasa dan x pandang, bole le kot hihih

hasANah haLim said...

Carrot,
Weh..mane ko tau darah ko tak cukop? heheh.dont worry...dia isap darah kotor jek...

Kak Masy,
Bleh kalo tak pandang tapi yang tak rasa tue tak tau lah nk cakap sebab kalo dh letak kat kaki, kompem rase.hehe