Tuesday, August 25, 2009

Puasa & Gemok

Semalam, telah berkerjasama dengan Ateh membuat mee hun sup and bergedel! Yuuummmyyyyy....

Well, yours truly menjadi tukang membentuk & mengoreng bergedel tersebut di samping kerja-kerja sampingan yang laen. of course lah tak leh jadik tukang rasa air kan...

Lepas berbuka dan solat maghrib, bersiap-siap pula untuk bertarawikh. Niat di hati nk pakai telekung baru. Tapi macam ketat sikit kat bahagian muka. Teruslah mengadu manja kat Ma.

"Ma, nak telekung laen."
"Kenapa dengan telekung tu? Kan telekung baru".
"Nie ha. Bawah dagu ni ketat sikit." sambil dok tarik-tarik supaya telekung fit dengan muka. Masa ni Ma pon dok tolong betul-betulkan jugak. Masih gagal untuk berasa selesa.
"Pergilah amik dalam almari. Dah gemok la tu"

Aaaaaaa?

Adeh. Puasa tinggal lagi 26 hari. Sempat lagi kan nak kurus. kan kan?

5 comments:

omey83 said...

senah,

kalo bulan puasa turun 3kg tapi pas raya naik 5kg??arghh..aku da lupakan da niat2 nak kuruskan badan..

derqdnl said...

eh eh marilah bersama kurussss. haha tp aku tgk korang xgemok pon. suka berlakon tauuu.

aNoi said...

Omey,
Helloooo... ko dh kurus ok! kecil molek jek aku tgk... =)

Ederq,
Weh.. part mane yg ko gemok??? kompius aku di situ... ko pon berlakonn ekkkkk =p

Ichi said...

aik? diam2 da berisi rupenye..
wah, ni confirm mase buka makan lebih sikit dr saya ni! hehe..

-cepat2la kuruskan muka tu wahai kak hasanah..[^.^]

aNoi said...

Ichi,
Iyee baikalh.... nanti sy berusaha dapatkan muka yang kurus mulus dan tulus.hehe