Wednesday, September 2, 2009

Baju Raya Yang Satu.. satu jek? ish ish ish.

Malam tadi ada sedkit hormon rajin yang melampau. Sedang khusyuk tengok CSI, tiba-tiba rasa mahu jahit manik di baju raya. The only baju raya.:pge40::pge40:

Actually, baju tu butik kaseh dah siap letak manik tapi terasa mahu menokok tambah di bahagian kaki baju.

Materials nye pula adalah pearl dari Sabah. Ha...kompius kah? Rantai mutiara kepunyaan ateh ni telah di kerjakan oleh anak-anak buahku sampai putus dibuatnya. Dah putus pun diaorang dok main lagi. So, untuk menyelamatkannya baiklah ia digunakan pada jalan yang berfaedah. [Ateh, ko jangan marah aku ek. Kalo ko nak suruh aku ganti, nanti aku pegi Sabah lagi aku belikan untuk ko!.hehe]


Bermulalah aktiviti jahit-menjahit. Ala jahit senang jek.Ek? Senang lah konon. Nak menyiapkan 4 kuntum bunga pon makan masa entah brapa jam. Sampai Ma dah bising suruh masuk tidur takut tak bangun sahur.

Oh. Lately ni saya telah menjadi Chef utama di rumah. Ahemm... untuk berbuka & bersahur, Ma & Abah hanya duduk makan jek. So far, oklah.. feedback yang diterima memberangsangkan dari pakar-pakar tersebut. :pge60::pge60: Tiada keracunan makan yang berlaku. :pge05::pge05:

Korang punye baju tahun ni berapa pasang? Selamat berbuka puasa! [hoi.lambat lagi lah!]

4 comments:

derqdnl said...

wah terer! aku bli buku cara2 jht manik tp xpenah jahit lagi. hahah

Ichi said...

wah..makin tunjuk skill masak nampak..dah standby nak pikat perut en.an an ke? haha [sila gelak jahat!]

omey83 said...

wahh jahit pandai masak pandai :)

aNoi said...

Ederq,
Aku jahit part2 bunga tue.. yang manik2 tebal chantek tue org laen yg buatkan..hehe

Ichi,
Perut en.an an dah terpikat dah pon dengan daging goreng kicap yg marveles.hehehe

Omey,
Ahahaha..setakat tahu jek..tak berapa pandai lagi...ngeeee