Tuesday, November 24, 2009

Hujung Minggu Yang Luar Biasa.

1. Angah & family balik dari Penang and sampai rumah around pukul 1 pagi. Tujuan utama balik ke kampung sebab Amirul lulus the wirting test and kena pergi untuk second stage di KYS. Amirul kena stay 4 hari 3 malam kat sana. Kalo dapat (Tolong doakan supaya dapat ehhh..) bulan 12 Angah akan balik lagi maka akan selaluuuulahhh angah balik ke kg. [Macam dekatlah kan Penang ngan kg tue??!]

2. Jumaat malam, Ma tanya: "Esok sarapan nak makan apa?". Aku pon jawap "Nasik lemak bukit jelah. Beli sepuloh". Ma kata orang tue tak jual sebab sekolah dah cuti. Ek?Kecewa. Makcik nasik lemak bukit ni cuti jugak kenapa?huhu. Kemudian tanpa sedar mulut ni pegi cakap " Goreng mee je lah Ma". Ma dengan muka bersinar-sinar pon kata "Ok. Esok kau masak. Nanti lepas kuliah subuh esok Ma pegi pasar beli mee". Aku dok sengih-sengih jek sambil gelak-kompem-takkan-aku-yang masak-plak..haha.

3. Tapiiiiii sesudah subuh tue, bila menuju ke dapur, dah perasan yang Ma dah tolong rendamkan daging + udang. Oh. Biar benar ibu ku ini. Aku nk buat pengakuan ye bahawa aku tak pernah masak sebarang jenis mee kecuali mee maggi. Bila memikirkan yang Ma aku serius suruh masak maka badan rasa nk demam.haha

4. Sebab tak nak jadik anak derhaka lah kan, aku prepare dulu bahan-bahan nya. Seblom ni memang tue lah tugas aku, tukang sedia bahan jek. Tukang masak pulak kalo tak Ma, ALong. Kalo tak Along, Ateh. Aku tak termasuk dalam senarai.

5. Bali dari pasar Ma dengan muka ceria passkan segala jenis barang dapur. "Kau masak sekali untuk tengah hari kang eh".Ek?

6. Ma tolong siang daging pastu aku dok lah terkedek-kedek bukak bawang sume dengan harapan Ma yang akan masak mee goreng tue. Tapiiiii toksah lah nk bermimpi. Dah siap siang daging, Ma terus pass baton kat aku. Adeh..

7. Maka dengan gaya ingat-ingat lupa macam mana Ateh masak mee goreng, aku pon belasah je lah masak...the result....SUCCCESSSSS WITH FLYING COLOURS! haha. Macam baru dapat 5A plak rase.

8.Tengah hari tue ingat nak masak padprik jek tapi tukar plak ke sambal ayam + sayur campur. Oh. Yang ni piece of cake jek...miahahhaha...

9. Along pon balik jugak sebab Nurin dapat interview utk masuk ke TKC. Hoh. Apsal skang neh maen interview jek? Seb baik time aku dulu takde.hehe

10. Syukur takde sape yang kena diarrhea!

1 comment:

ederq said...

dah boleh tawennnnnnnnn. hihi