Friday, July 9, 2010

Hari.Bersanding



Masih lagi dalam mood nak bercerita tentang majlis. Ala.. baru 28 hari. Bagi lah chance eh eh?

Okeh. Sila bertahanaaaaaaaan!

12 Jun 2010.

Pagi tu ada majlis khatam al-quran. Tapi takdirnya aku masih belum dalam keadaan suci maka terpaksalah aku pass dekat anak-anak buah aku. Lepas tu as usual ada marhaban sume.

Untuk persalinan bersanding, aku pilih tema warna kuning di raja. Ahli keluarga & Sedara mara pulak pakai warna purple. Saja buat cenggitu supaya nanti senang dalam gambar orang nak carik mana perantin.hehe

Nak ikutkan tema keseluruhan dah berwarna-warni.

Hantaran dah warna kuning+oren+gold.

Pelamin warna putih.

Bunga pahar pon warna putih.

Gedix bag warna kuning & purple.

Seeee.. meriah warna-warni kan?

Ok sambung cerita majlis sanding.

Hantaran dari pihak lelaki:
1. Jam (Dah siap-siap beli sepasang)
2. Kasut Bonia (Beli lah masa sale.. 50% discounts untuk kasut yang chantek!!)
3. Handbag ( Aku beli dekatt http://www.welovecoach.com - akak tue sgt best! berbaloi-baloi beli online!)
4. Sepersalinan Baju ( Beli dekat Bandung)
5. Telekung (Pon beli dekat Bandung)
6. Estee Lauder blockbuster Set ( sila ke http://www.perfumerack.blogspot.com! Gerak ke sana sekarang! hehe)
7. Sejadah
8. Buah
9. Kek

** Hantaran untuk pihak lelaki + perempuan kebanyakannya aku yang pilihkan. Hubby bayar untuk barang-barang dia & aku bayar untuk barang-barang aku..tapi still aku lah yang tukang pilihnya! hehe

MUA dtg awal..suka service Kak Abby ni.. tip top!! Make up cantik...suka!buat itu ini nak dekat pukul 1 dah siap sume..

Sebab plan asal kompang akan dtg pukul 1.30 so aku pon berphoto-shoot lah dulu dalam bilik.

Sekali tueeee boleh pulak kompang ni dtg awal. Tetiba dah ade depan rumah.T__T

Aku plan nk ada dayang-dayang yang akan bawa dulang hantarn tapi sbb masa tu semua pon sedang sebok di bawah khemah so amik masa sket nk kumpul diaorg.

dayang-dayang chanteks!

Sedang dok arange itu ini sekali dah dgr bunyi kompang.

Oh oh oh. Belum readyyyyy!

Masa rombongan pihak lelaki lagi beberapa meter diaorg nk smpai arch, hujan dah mula rintik-rintik turun.

Sebelum tu memang cuaca cerah takde tanda langsung hari mahu hujan.

Hujan Rahmat!!!


So aku hanya tunggu di depan pintu rumah jek.

stesen tol pertama


Pihak rombongan masuk dulu while perantin lelaki di tahan untuk tol.hehe


stesen tol kedua


Hujan turun dengan lebat selama 10 minit pastu terus stop.


Bersanding + menepung tawar pastu terus ke makan beradab.

Untuk halwa telinga,[ayat tak menahan!haha], aku ambil Kumpulan Caklempong + Gamelan Kotemporari dari SMK Malim.


Best!!! Harga pon berpatutan sgt2! Boleh tengok video sanding kat bawah ni. Sapa-sapa berminat sila bgtau kat aku eh!

Dalam pukul 5.30 kiteorg gi buat outdoor plak.

Malam acara keluarga: bukak hadiah + karaoke dalam rumah + rebut chocolate.

Oh oh oh.


Best lah rasanya. Seperti mahu tarikh 12 Jun jek sampai bila2.hehe

Till next entry!

3 comments:

ederq said...

behsnya! rugi xdpt pg kan. hhuhu. sirn kau org da tutup muka punnnn nak intai2 lagi ehhhhh. biasa niiiii.

haha

Masy said...

byk belanje ni.. akak soh upah anoi jelah main caklempong bole? ngehehehehehehheheehh

aNoi said...

ederq,
aku nk tgk perantin lelaki kat mane... hahahha

Kak Masy,
ahahhahaha...anoi tak reti maennnnnnn.. maen trumpet boley aaaa. heheheh