Monday, August 16, 2010

Jumaat, 13 Ogos yang lepas.

Hari Jumaat lepas aku cuti. Sungguhlah seronok sebab hubby akan pulang & kami akan berpuasa bersama-sama! Seperti biasa aktiviti di hari cuti di penuhi aktiviti mengemas + mengemop + memasak. Dah transform jadik suri rumahtangga kan maka haruslahhhhhh gigih melaksanakan tugas2 tue...^^

Tengah hari tu aku pergi MRSM Gemencheh. Jemput anak buah aku balik dari asrama. Ni pon tugasan suri rumah. Jemput anak-anak balik sekolah. eheh

Petang tu, aku main masak-masak dengan Ma. Ma nak masak ikan parang lemak cili padi sementara aku masak padprik ayam. Oh abah aku okeh yang request padprik ayam. Comel plak abah aku bila dia suruhu aku masak padprik. I love you abah! hehe

Sedang kami bertungkus-lumus, cuaca yang elok mula berubah. Langit yang cerah berubah menjadi gelap. Hujan tak turun tapi kilat + petir memang sabung menyabung. Takut woo masa tu sampai Ma aku tak bagi keluar rumah.

Lepas tu hujan turun menderu-deru.

Masa tu kami dok cakap "Kesiannya orang yang berniaga kat Bazar. Hujan lebat ni macam mana lah agaknya".

Abah yang rajin pergi bazar ramadhan pon tak pergi sebab hujan sangat lebat. Sampai terputus lah sekejap elektrik kat umah tu.

Tak lama lepas tue Abang sekeluarga sampai dari Johor. Abang cakap habis khemah dekat bazar terbalik. Sampai ke seberang jalan pon ada. Kiteorang masa tue cuma cakap: Kesiannya!

Bazar Ramadhan memang tak jauh dari rumah. 5 minit jek dari rumah kalau naik kereta.

Berbuka seperti biasa & Abah terus ke masjid untuk solat Maghrib.

Balik dari solat Maghrib abah pon bgtau. "Ada berita sedih, 3 orang meninggal kat bazar tu".

Inalillah...Terkejut betul kami! Malam tu tunggu berita memang confirm 3 orang meninggal.

Hubby sampai dalam pukul 10 malam. Drive dari Kl dengan ateh. Hubby pon cerita dekat highway tadi ada accident. Selang 2 kereta dari belakang kereta hubby tue jek.

Huhu. Takut dengarnya. Nasib baik tak ada apa-apa yang berlaku.

Semoga mangsa ribut di Bazar Ramadhan Jasin di tempatkan di golongan mereka yang beriman.

Alfatihah.

Bila tengok tarikh balik, it was Friday The 13th.

Kebetulan bukan?

No comments: