Wednesday, September 1, 2010

Entry ini di tulis pada 30 0gos yang lepas

Pagi-pagi lagi aku dah pecut dari Kl-Melaka. Pagi sangat tu takdelah sebab banyak urusan yang nak kena buat dulu. Tolong Ateh siapkan sahur. Kejut suami sahur. Kemaskan apa yang patut. Gosokan baju kerja suami.

Akhirnya pukul 7 lebih baru dapat gerak. Abah ikut aku balik. Dah rindu kampung agaknya. Nak kata rindu ayam itik, kitaorang tak bela ayam itik. Kitaorang pernah bela ikan keli jek. Tu pon dah selamat di korbankan masa kenduri aku kawen dulu.

Mengantuk yang sungguh-sungguh mengantuk masa bawak kereta. Ceramah Ustaz Kazim Elias yang Shidah bagi tu pon tak dapat nak hilangkan mengantuk.

Alhamdulillah 8.30 pg aku dah selamat sampai opis.

Ramadhan tahun ni aku rasa macam-macam dugaan yang datang menimpa.

Aku didik hati untuk redha.

Aku percaya ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku.

Aku percaya ada ganjaran yang lagi hebat menanti aku.

Aku percaya hanya hambaNYA yang terpilih sahaja yang akan diujiNYA.

Aku harap hati aku dapat redha dengan seredha-redhanya.

Oh. Ma dah selamat discharged pada hari Sabtu yang lepas.

Alhamdulillah keadaan Ma beransur pulih. Dah bertambah selera makan.

Terima kasih kepada yang mendoakan Ma sy cepat sembuh! :)

Aku rasa aku yang bertambah gemok duduk dalam hospital tu. Hari-hari menu laen. Dia bagi ko menu pastu ko tanda jek nak makan apa.

Tapi nanti Ma makan sikit jek. Lebihnya aku yang belasah. Tapi masa buka lah. Jangan ingat aku tak puasa plak eh.

Oklah. Abah dah sampai....hari ni abah jemput pulang dari pejabat. Abah saya comel [tiba-tiba buat statement camni.hehe].

Selamat berbuka puasa!

No comments: