Monday, September 19, 2011

Berkelah di pantai yang indah

Indah ke??? Bolehhhhhhhhhhhlah. Tapi tak seindah Pantai Mamutik dekat Sabahhh nuuu.^^

Cuti 3 hari baru ni, macam-macam aktiviti yang kiteorang buat.

Hari Jumaat, aktiviti masak-memasak soto. As usual, bergedil yang aku buat akan habis dulu. Aku tukang tumbuk kentang tue jelah pastu tolong gorengkan. Ada juga tetamu yang datang beraya. Rezeki dia orang dapat makan soto.

Hari Sabtu, Pakcik ajak datang rumah untuk sarapan pagi. Seronok jugak sebab semua sepupu-sepapat, sedara mara ada sekali. Memang banyakkkkkkkkkk aku makan pagi tu. Nasi goreng + nasik lemak + roti jala. Kenyang betul lah. Bila dah jumpa ramai-ramai tu, mulalah ada aktiviti yang di cadangkan.

Akhirnya semua setuju untuk pergi berkelah sambil bakor! bakor! bakor!

AJK bertugas terus bergegas ke pasar beli lauk. AJK makanan + minuman terus balik rumah aku untuk sediakan semuanya.

Tung-tang-tung-tang. Pukul 12 jugak lah baru bergerak ke Pengkalan Balak.

Naseb baek cuaca memberikan kerjasama yang baik. Mendung jek. Kalau panas terik aku rasa bebudak nie dah sama taraf dengan udang yang kiteorang bakar.


Aku tak mandi pon. Tapi aku sukaaaaaaaaaaa dok mencarik remis dekat pantai tu. Remis tue macam lala tapi ni kecik-kecik comel jek. Kalau rebus, sedapppp macam makan kuaci. Cara nak carik, just korek jek pasir pantai tu. Nanti jumpalah.

Anak-anak buah aku awal-awal lagi dah terjun mandi. Sambil-sambil tu kakak-kakak aku dok hidupkan arang nak start bakor bakor. Hubby tak mandi tapi dok buat istana pasir. Layan perasaan la tu. eheh



Menu bakor!bakor!bakor! adalah ikan + daging + udang + kerang.

Perghhhh..sekali lagi makan makan dan makan. Littlecaliph pon seronok :)


Next time nak buat lagi lah!

Oi oiiii cepat balik kampung!

No comments: