Thursday, October 6, 2011

THE MAID [LAST PART]

Wah. Aku lupa nak buat sambungan cerita maid yang dulu tu. Dipendekkan cerita, aku still tak bagitau yang aku akan pulangkan dia dekat agent dia sebab dia teramatlah takut dengan agent dia ni. Agent dia ni an Indian lady. Tapi masa aku ambil dia ni, aku deal dengan sorang malay lady. Konon partner tapi sebenarnya dia cuma carik majikan jek. Kalau maid bermasalah, ko kena pandai-pandai settle sendiri dengan agent india tu. Kira yang malay lady ni just nak amik untung atas anginlah. huh

Aku sampai dulu before agent India tu sampai. Masa tu si bibik dah resah gelisah. Maybe dia ingat aku nak bagi dia dekat majikan laen. 10 minit lepas tu, agent India tu sampai. Once dia keluar je dari kereta, si bibik ni terus memberi jelingan tajam kat aku. Aku buat-buat tak nampak. Masa tu perasan memang nak settlekan cepat-cepat. Lepas tu aku bagi dia duit gaji selama dia bekerja dengan aku. Agent tu kata, bibik ni tak reti bersyukur, dia belum pernah lagi jumpa majikan Melayu baek macam aku. Eceh. Tu betul ye ayat dari agent India. Bukan aku pandai-pandai reka. Lepas tu dia salam aku. Siap cium tangan lagi. haha

Aku cakap dekat dia yang aku minta maaf kalau ada salah-silap aku dekat dia. Kalau aku ada marah ke. Aku doakan dia jumpa majikan yang lebih baik dari aku.

Si bibik ni diam jek. Angkat bag terus masuk kereta. Bergerak jek kereta agent tue, dia lambai aku sambil kesat-kesat air mata. Dia nanges! Macam tak percaya jek.

Tapikan, honestly masa tu perasaan aku bercampur baur. Rasa lega yang teramat pon ada. Lepas satu beban di bahu. Rasa sebak pon ada sebab aku tak boleh nak tolong dia. Cam mana aku nak tolong dia kalau dia tak nak tolong dia sendiri?huhu

Apa-apa pon, aku percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya.

Aku dah dapat maid baru.

YEY!

No comments: