Thursday, September 27, 2012

8 bulan.

Dia sudah 8 bulan.
Sudah kenal mama & abahnya.
Sudah kenal mak wan & tokdang.
Sudah pandai mengelakkan diri dari di ambil bibik masa nak pergi kerja di pagi hari.

Makan semakin berselera.
Tapi berat tak naik-naik.
Mama pon kompius.
Takpelah anak, janji awak sihat, cargas & aktif.

Tidur malam masih lena sehingga pagi.

Buat mama & abah tidur tak sedar diri.
Haha
Terima kasih!

Sudah mahu cuba untuk merangkak.
Sudah cuba-cuba untuk panjat-memanjat.
Sudah kenal kereta!
Kalau naik kereta, diam tak berkutik.

 

Cepatnya dah 8 bulan.
Ainnur Nuha,
Mama & Abah sayang awak bannnnnnnnnnnnnnyaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkk sangat!

Thursday, September 6, 2012

Sebok!

Korang setakat PERGI MASJID tapi lepas tu dok BUSUK HATI, dok MENGUMPAT, dok PERASAN BAGUS, aku cadangkan baik korang solat kat rumah jelah.

Orang pergi masjid sebab nak merapatkan ukhwah. Nak erat silaturrahim. Nak berkongsi ilmu.

Bukan pergi sebab nak carik salah orang lain. Nak tunjuk bagus.

Maaf lah nak cakap. Daripada sebok tertanya-tanya/buat andaian: "Banyak kereta kat depan rumah orang tu tapi menantu dia tak pergi pon solat dekat masjid", baiklah  pergi sebokkan diri check bacaan Al-Fatihah setiap jemaah.

Al-Fatihah bagi lulus dulu.

Al-Fatihah tau Al-Fatihah.

Bacaan WAJIB dalam solat.

Tolong perbetulkan dulu, lepastu baru sebok hal lain.