Tuesday, October 23, 2012

9 bulan 8 hari.

Siapa lagi yang baru berusia 9 bulan 8 hari kan kalau tak cikibum-cikibum sorang ni. Masih lagi minum milk mama. Masih lagi makan bubur dari air tangan mama. Belum boleh merangkak tapi dah laju ber-commando crawl.

Akibat bercomando crawl yang laju telah menyebabkan dia melepasi kubu pertahanan, JATUH KATIL dan seterusnya benjol di dahi. Mak tak tau cam mana boleh terjadi sebab dia dengan abah dia. Mak dia dalam bilik air eh. Tetiba dengar dah meraung dan tuuuu diaaaaa Ainnur Nuha dah kat lantai T_____T.

Tinggi katil + tilam adalah dalam 2kaki lebih. Boleh tahan tinggi lah. Mau tak meraung kan. Mak dia pon kerai skali. Yelah sebab tak pernah jatuh sampai camtu skali. Tapi alhamdulillah tak ada apa-apa. Nuha kan kuat. Kuat macam mama!

Sekarang dalam fasa angkat bontot tinggi, try nak duduk-duduk, try nak berpaut-paut. Ha ni pon ada kisah gak. Aku tengah nak solat. Nuha kat luar dengan sepupu dia. Baru nak angkat takbir tetiba dengar dia meraung. Ni kompom tergolek lagi ni. Betul pon. Tangan terkucil sbb cubaaan berpaut & berdiri dekat kerusi. Apa lagi, benjol lah lagi sebelah dahi.

Takpelah nak. Ni proses belajar namanya.

Tak apa lah Nuha kalau Nuha lambat nak merangkak. Lambat nak tumbuh gigi. It's ok.

Take your own swwet time.

Benda-benda cam tu bukan boleh dipaksa-paksa ye tak?



Sempena usia yang ke 9 bulan, rambut Ainnur Nuha dah kena potong.

Selamat tinggal rambut KPop. :p

1 comment:

ederq said...

ala mama ni relax la. hehe kak eisya dulu 10m++ br crawl betul2, gigi pon 11m++ hehe.

nuha makin comell. rambut da turun ye hehehe