Friday, April 29, 2016

The beginning of my YLEO journey

Kemain tajuk aku dalam omputeh kan.hahaha. Ok meh aku cerita macam mana aku boleh terjebak dengan YLEO ni. YLEO ni shortform kepada Young Living Essesntial Oil ye para pembaca cikebum cikebum sekalian.

2015
Mula terjebak bila kawan sekolah, Afzan, cerita how she treated Afeef (her lovely autism kid) menggunakan EO. Rayyan masa tu dah nak dekat 1 tahun 4 bulan tapi takde 2 way conversation lagi dengan aku. Dok cakap Jermannnn je. Cakaplah Jepun pulak ke. Eh.

So afzan pon consult itu ini akhirnyaaaa terjebak lah aku. hahaha. Kebetulan 1st time dapat EO, Rayyan tak sihat. Kalau refer entry memang aku ada cerita sikit masa tu Rayyan demam. Aku pakaikan dia THIEVES dan PEPPERMINT. Alhamdulillah, dengan IZIN ALLAH, Rayyan kembali sihat. Part Rayyan nak suruh bercakap tu nanti aku cerita kendian eh.

So aku meneruskan guna Essential Oil ni dalam kehidupan harian. Nuha kena ketumbit pon, aku sapu kan EO. Eh sapu dekat keliling mata je. Dia pon kenal "I want the red bottle mama!"  (sebab Frankincense ni botol dia warna merah). Tapi tak lama lepas tu aku tak boleh bau EO. Aku rasa nak muntah. Pregnant khennnnn. Mabuklah bila bau EO tu. Terbehenti lah sekejap aku guna EO.

Dah habis berpantang, barulah boleh pakai EO semula. Tengok anak-anak pon ok, jarang2 sakit especially demam aku rasa - Eh, why not aku share kebaikan EO ni dekat mak-mak yang lain. So dari situlah aku start get serious dengan EO.

Oh. EO bukan hanya untuk anak-anak je. Untuk mak, ayah, adik, kakak, tok wan, pak cik, jiran sebelah rumah pon bolehhh pakai EO ni. Ok, dekat bawah ni aku bagi contoh LEMON.Kalau dalam FB, ramai yang share cara kurus dengan detox guna lemon. Sekarang lemon dah mahallll dik nonnnn. Sebiji, RM1.40 tak silap. So apa kata beli 1 botol LEMON ESSENTIL OIL. 15ml lemon essential oil ni dihasilkan dari 75 biji lemon. Haaaaa. Banyak kan. Young Living Essential Oil ni pulak cuma gunakan HASIL PERAHAN PERTAMA SAHAJA untuk dijadikan EO. Kira pati pertama tu sahaja lah. Ala, macam air tebu, pati air tebu tu yang paling sedap kan kan kan? Maaanis je rasa dia.


Takkan lah guna untuk detox sahaja? Oh tidak. Kalau anak-anak tak sihat, korang boleh mandikan dia dengan air lemon ni. Titik kan dalam besen, haa suruh dia berendam. Kalau untuk baby, 1 titik EO lemon ni sapukan pada tulang belakang dia. Kalau engkorang ada jerawat ponnn boleh letak dekat jerawat tu.

Ni contoh testimoni kawan-kawan yang gunakan LEMON untuk detox.


Ok. Siapa nak order, boleh Whatsappa ye. Harga Lemon 15ml ni RM51 (member), RM67.10 (non-member).

Whatsapp je kalau nak tanya apa-apa. InsyaALLAH aku akan explain satu-satu.

No comments: