Monday, September 24, 2007

:: BibiK [PART 1] ::

hari nie aku nk cite pasal bibik sbb td ateh called bgtau yg bibik dia yg lari dulu dh dijumpai. bibik nie dh keje selama dua tahun ngan family ateh. ateh rajin balik kg. so aku pon agak kenal rapat ngan dia sbb aku selalu soh dia tolong gosokkan baju keje aku bile aku malas. tapi selalunya mmg aku akan jadik malas kalo bibik ade.

sebab dia dh agak lama ngan kiteorg and tiada apa2 kecurian yg berlaku dlm rumah tue kiranye bibik nie dh sampai satu tahap yang boleh dipercayai.

satu hari bibik bgtau ateh yg dia nak balik indon sbb mak dia sakit padehal baru sebulan yg lepas dia amik cuti beberape minggu utk balik indon. atas perikemanusiaan, ateh bagi dia balik dengan syarat satu minggu jek.bibik kate ok bu, hari khamis nanti saya pulang.

lepas hantar bibik ke pelabuhan, ateh terus balik kg. aiseh, bibik dah takde so terpaksalh gosok baju sendiri.huhu. utk beberapa hari, bibik ada tepon ateh htr berita. tapi satu hari bibik telepon suruh masukkan 1 juta rupiah untuk bayar bil hospital mak dia. ateh bagi dengan syarat dia kena balik hari rabu, bukan khamis.bibik kate ok.

hari rabu, ateh try call nk tanye bibik naek feri pukul brape. tapi panggilan tak berjawap. sepanjang hari ateh try tapi masih tak de jawapan. ateh dh nak hangin. hari khamis dia try lg tapi bibik masih tak dpt dihubungi. hari jumaat ateh balik ke kl.

ateh tiba kl dalam waktu petang. called husband ateh utk bgtau yg dia dah selamat sampai kl. husband tak ikot balik sbb bz. lepas letak ganggang tepon, hati ateh tiba2 terigt tentang barang kemas yg di simpan dalam almari. ateh carik dan carik dan carik tapi tak jumpa satu ape pon. ateh igt husband dia dh bwk simpan kat bank tapi bila tanye kat husband, husband kate takde pon..kan simpan dkt tempat biasa.

satu rumah jadi kelam kabut.pencarian diteruskan tapi cuma duit syiling seposen yg dijumpai.SAH! bibik dah curik semua barang kemas tue..sbb tiada sapae lg yg ada kat rumah selaen ateh + husband + anak2 + bibik....



bersambung.....

No comments: